Εκτινασσόμενος Δάκτυλος

Ο εκτινασσόμενος δάκτυλος (trigger finger), είναι από τις πιο συχνές παθήσεις που αφορούν την περιοχή του χεριού. Η συγκεκριμένη πάθηση, αφορά τους καμπτήρες τένοντες των δακτύλων και μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε δάκτυλο. Ο ασθενής εμφανίζει δυσκολία και πόνο στην κίνηση του δακτύλου, ενώ πολλές φορές το δάκτυλο «κολλάει» σε κάμψη. Στην προσπάθεια ανοίγματος του δακτύλου, υπάρχει η αίσθηση ότι είναι «κλειδωμένο» και μπορεί να ελευθερωθεί ξαφνικά. Σε προχωρημένα στάδια της πάθησης, το δάκτυλο παραμένει σε μόνιμη κάμψη.

Εκτινασσόμενος Δάκτυλος: Ποιοι είναι οι παράγοντες εμφάνισης;

Ο εκτινασσόμενος δάκτυλος, μπορεί να εμφανιστεί σε οποιονδήποτε. Υπάρχουν όμως κάποιοι παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην εμφάνισή του. Συγκεκριμένα, εμφανίζεται συχνότερα σε:

• Άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση, ρευματοειδή ή ουρική αρθρίτιδα
  • Γυναίκες ηλικίας 40 έως 60 ετών
  • Άτομα με διαταραχές του θυροειδούς
  • Άτομα που κάνουν επαναλαμβανόμενες κινήσεις του χεριού και των δακτύλων, όπως εργασία σε υπολογιστή
  • Άτομα που έχουν παράλληλα και άλλες παθήσεις του χεριού (π.χ. σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain ή νόσο Dupuytren)
  • Άτομα που κάνουν χειρωνακτική εργασία

Εκτινασσόμενος Δάκτυλος: Ποια είναι τα συμπτώματα;

Ο εκτινασσόμενος δάκτυλος προκαλεί έντονα και επίμονα συμπτώματα, τα οποία περιορίζουν σημαντικά τον ασθενή στην καθημερινότητά του. Τα πιο συνήθη από αυτά είναι:

• Πόνος κατά την κάμψη ή την έκταση του δακτύλου
  • Μάγκωμα του δακτύλου κατά την κάμψη, που πολλές φορές εκτινάσσεται στην προσπάθεια έκτασής του
  • Ψηλαφητό και ευαίσθητο μόρφωμα στην παλάμη
  • Οίδημα
  • Επιδείνωση των συμπτωμάτων έπειτα από πολύωρη ακινησία του χεριού (π.χ. κατά το πρωινό ξύπνημα)
  • Μόνιμη παραμονή του δακτύλου σε θέση κάμψης με πλήρη αδυναμία έκτασής του (σε προχωρημένες περιπτώσεις)

Επικοινωνήστε με τον Ορθοπαιδικό Χειρουργό Ιωάννη Πολυζώη και απαλλαγείτε οριστικά από τα συμπτώματα που επιφέρει ο εκτινασσόμενος δάκτυλος. Ο Ιωάννης Πολυζώης είναι εξειδικευμένος στην αντιμετώπιση παθήσεων του άνω άκρου και της άκρας χειρός και αντιμετωπίζει κάθε περιστατικό με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα. Εχει πραγματοποιήσει πολλές χιλιάδες χειρουργεία στη περιοχή και αποτελεί εγγύηση για οριστική λύση στο πρόβλημά σας.

Εκτινασσόμενος Δάκτυλος: Ποια είναι η θεραπεία;

Η θεραπεία του εκτινασσόμενου δάκτυλου, μπορεί να είναι συντηρητική ή χειρουργική. Ο Ορθοπαιδικός, με βάση την περίπτωση κάθε ασθενούς και κατόπιν συζήτησης μαζί του, θα κρίνει ποια θεραπεία είναι η κατάλληλη για εκείνον.

Συντηρητική θεραπεία

Σε πρώιμα στάδια της πάθησης και όταν υπάρχουν πολύ ήπια συμπτώματα, συνιστάται η συντηρητική θεραπεία. Αυτή περιλαμβάνει:

• Ανάπαυση του δακτύλου και αποφυγή χειρωνακτικής άσκησης και καταπόνησης
  • Χρήση νυκτερινού νάρθηκα ακινητοποίησης του δακτύλου
  • Τοπική έγχυση κορτικοστεροειδούς
  • Λήψη μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων ή παυσίπονων για την αντιμετώπιση του πόνου
  • Φυσικοθεραπείες

Χειρουργική θεραπεία

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η πάθηση βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και τα συμπτώματα δεν υποχωρούν με τη συντηρητική θεραπεία. Το αποτέλεσμα είναι να επηρεάζεται σημαντικά η ποιότητα της ζωής του ασθενούς και να μην μπορεί να ανακουφιστεί από τα συμπτώματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η αποτελεσματικότερη λύση είναι η χειρουργική θεραπεία. Μέσω αυτής, ο ασθενής, αποκτά και πάλι την πλήρη αίσθηση και κίνηση του δακτύλου του.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της χειρουργικής προσέγγισης;

• Η διαδικασία που ακολουθείται είναι ελάχιστα επεμβατική, γίνεται υπό τοπική αναισθησία και δεν υπάρχει κίνδυνος επιπλοκών
  • Ο ασθενής επιστρέφει την ίδια ημέρα στο σπίτι του
  • Πραγματοποιείται σε 10-15 λεπτά
  • Η κίνηση των δακτύλων επιστρέφει από την πρώτη ημέρα
  • Η διάρκεια της αποκατάστασης διαρκεί περίπου 7-10 ημέρες
  • Πρόκειται για την πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική λύση, με ποσοστά επιτυχίας στο 98% των ασθενών

Ο εκτινασσόμενος δάκτυλος, μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια, φέρνοντας άριστα λειτουργικά αποτελέσματα στον ασθενή. Εάν πάσχετε κι εσείς από εκτινασσόμενο δάκτυλο, συμβουλευτείτε τον εξειδικευμένο Ορθοπαιδικό Χειρουργό Ιωάννη Πολυζώη. Ο Ιατρός, χάρη στην πολυετή εμπειρία του, θα σας οδηγήσει με ασφάλεια στη θεραπεία της πάθησης που σας ταλαιπωρεί.

Καλέστε μας για πληροφορίες και προγραμματισμό ραντεβού

2106862167 | 6970099060
Λεωφόρος Κηφισίας 56 & Δελφών, Μαρούσι